Jakiego pacjenta dentysta może nazwać idealnym?

Idealnego pacjenta wyobrażam sobie jako osobę cierpliwą i ufną, a także wesołą. Ważne jest aby pacjent miał pozytywne podejście do stomatologa. Łatwiej jest to uzyskać jeżeli będzie on  dbał o higienę jamy ustnej i zgłaszał się na wizyty kontrolne. W takim wypadku pacjent może nas poznać, a wizyty są przyjemniejsze bo nastawione na profilaktykę.

Osoba systematycznie zgłaszająca się na wizyty kontrolne może przekonać się o kompetencjach lekarza i z czasem mu w pełni zaufać. Cierpliwość to bardzo istotna cecha u naszego pacjenta, szczególnie przy dłuższych wizytach.  Z zadowolonym i uprzejmym człowiekiem  lepiej się współpracuje, dlatego warto postarać się o przyjemną atmosferę w gabinecie i poczekalni. Może w tym pomóc relaksująca muzyka.

Idealny pacjent bierze sobie do serca zalecenia lekarza i stara się utrzymać w zdrowiu swoje zęby. Zadowolona osoba poleca lekarza, do którego się przekonała,  swojej rodzinie i znajomym. Idealny pacjent jest pozytywnie nastawiony do stomatologa i te odczucia przekazuje młodemu pokoleniu. Osoba taka jest również punktualna, ale jednocześnie nie unosi się gniewem,  gdy zajdzie konieczność zaczekania na swoją kolej nieco dłużej Pacjent powinien być szczery, nie zatajać swoich nałogów ani chorób. Idealny pacjent ma spokojne usposobienie, nie stresuje się nadmiernie wizytą u stomatologa.

Wieloma cechami można określić pacjenta idealnego, jednakże w dużej mierze to od lekarza zależą relacje z pacjentem i to on powinien przełamywać pierwsze lody oraz swoim nastawieniem i profesjonalizmem zachęcić pacjenta do współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *