Opóźnienia

I’m late, I’m late…Kto nie zna tego uczucia? Szczególnie na początku ścieżki stomatologicznej opóźnienia się zdarzają,

chociaż i doświadczeni lekarze je miewają. Taka branża, że mimo szczerych chęci czasem zabieg się przedłuża. Coś się komplikuje. Ktoś się dłużej znieczula albo potrzebuje więcej wyjaśnień. Trafia się pacjent bólowy. Jeśli ktoś nam każe czekać możemy to odebrać tak, jakby nas nie szanowano. I to jest chyba najgorsze co może sobie pomyśleć nasz pacjent. W gabinecie stomatologicznym nikt nie powoduje opóźnień celowo, co nie zmienia faktu, że nikt nie lubi czekać. Dzieci w szczególności.

Co robić kiedy trafia nam się opóźnienie? Jesteśmy szczęściarzami jeśli w poczekalni naszego gabinetu mamy atrakcyjny kącik dla dzieci wraz z ciekawą prasą oraz TV z szerokim wyborem kanałów. Niektóre miejsca w swoim asortymencie rozrywek posiadają nawet konsole play station. Jeśli nasz pacjent się nie spieszy i nie posiada napiętego grafiku dnia- to te rozrywki potrafią naprawdę pomóc.

Ok, ale mamy 30minut opóźnienia i każdy z kolejnych pacjentów najprawdopodobniej będzie musiał poczekać….W takiej sytuacji warto zadzwonić do kolejnych pacjentów i poinformować ich o obecnej sytuacji. Docenią to, że uwzględniamy, że mogą mieć jeszcze jakieś plany. Pacjentów, którzy już oczekują w gabinecie warto poinformować, jakiego opóźnienia mogą się spodziewać. Łatwiej się czeka, kiedy znamy czas oczekiwania. Jeśli to możliwe, osobiście poinformujemy pacjenta, iż mamy opóźnienie i będzie niestety trzeba poczekać.

Mile widziane są zawsze w takiej sytuacji przeprosiny. Chociaż sama czuję się  bardzo zakłopotana, gdy pacjent musi czekać na wizytę u mnie. jednak każdy pacjent jest równie ważny i każdemu musimy poświęcić wystarczającą ilość uwagi. Najmilsi pacjenci na słowa „przepraszam, że musiał/ła Pan/Pani czekać ” odpowiadają : „Nie szkodzi” i takich wyrozumiałych pacjentów wszystkim koleżankom i kolegom i życzę.

Comments
  1. 3 lata ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *