Z pamiętnika młodej stomatolożki: po drugiej stronie lustra

Każdy z nas miewa dzień, po którym siada zmęczony i zastanawia się czemu tak właściwie nie może się porozumieć z pacjentem, czemu pacjent nie powiedział takiej czy innej informacji…Wstydził się?

A może nie ma do mnie zaufania? Tak zaczyna się lawina kolejnych pytań, które najczęściej pozostają bez odpowiedzi za to z bólem głowy i zamętem w duszy. A przecież żyjemy w świecie i czasie, gdzie chcemy znać odpowiedzi na wszystkie pytania i mieć rozwiązanie na każdy problem na teraz, już w momencie.

 

Czasem żeby zrozumieć daną sytuację trzeba jak najmocniej wczuć się w czyjąś skórę, wejść w obce buty, popatrzeć na świat nie swoimi oczami. Dokonać nieoczekiwanej zamiany miejsc. Uczymy się całe życie, jak przyjmować naszych pacjentów by czuli się komfortowo, bezpiecznie, pod najlepszą opieką, tak by udzielali nam szczerze i bez strachu niezbędnych informacji ku polepszeniu Ich stanu zdrowia. A jakie trudności spotykają naszych pacjentów? Może warto pokusić się na empiryczne zdobywanie takiej wiedzy?

 

Spróbujmy sami zostać pacjentami choćby w wyobraźni. Przejdźmy jak Alicja z Krainy Czarów na drugą stronę lustra…nawet jeśli jest tylko to stomatologiczne 😉

Fot. Lusterko stomatologiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *